מה בסה"כ ביקשנו מחברות ההשמה…?

צרכי הגיוס, המשתנים תדירות בארגונים, הפכו מורכבים בשנים האחרונות מסיבות שונות: הטכנולוגיות המשתנות, צירופי כישורים שונים בתפקיד אחד, המרדף אחר המועמד הנחשק שמחוזר מארגונים רבים ועוד. בהתאם לצרכים המשתנים קיימים ניסיונות רבים במחלקות הגיוס בארגונים למצוא ערוצים יצירתיים, טכנולוגים ואישיים על מנת להביא את המועמדים הנכספים. מתודולוגיות ה referral שוכללו, פרסומים ונוכחות ברשתות הם כיום "הכרח גיוסי" וכמובן חברות ההשמה שעוברות גם הן התאמות לדרישות החדשות.
הפנייה לחברות ההשמה נעשית לרוב באחד משלושת המקרים הבאים:

  * כאשר ארגונים חשים כי מיצו את כל ערוצי הגיוס האחרים: "חבר מביא חבר", פירסומים ברשתות, פורומים, קהילות, לוחות דרושים.
  * במקרים בהם יש צורך בגיוס רחב היקף ומהיר
  * בגיוסים בהם דיסקרטיות נחוצה בתהליך

לאחר שנבחנו ערוצי הגיוס האלטרנטיבים ולא הניבו תוצאות, נכונים ארגונים להשקיע תקציבים לא מעטים בחברות ההשמה על מנת להגיע למועמדים הרלוונטים. למרות ההשקעה הרבה בזמן (ונכונות להשקיע כסף), לא מעט ארגונים חשים שהם תקועים זמן רב מידי עם משרות, ללא מענה. קיימת תחושה שאותם המועמדים מסתובבים ומגיעים אליהם ממקורות שונים, תחושת הצפת קו"ח ללא מיקוד מדוייק לדרישותיהם.
אז מה בסה"כ מבקשים ארגונים מחברות ההשמה?

   * ראשית, לעבוד מול ספק השמה מקצועי ומתמצא, לקבל תחושה שיש מישהו שמבין את רוח הארגון, את המורכבות הטכנולוגית/ניהולית  של התפקיד, את הניואנסים העדינים של הפוליטיקה בארגון, את האפשרויות שטמונות בארגון הצומח וכן הלאה. אם יש גם כימיה אישית הרווח אף מתעצם.

   * זרוע שיווקית מהימנה ונאמנה למקור של הארגון בממשקים עם המועמדים. שחברת ההשמה תדע להציג למועמדים את הערכים המוספים שבתפקיד/ארגון/מנהל ישיר. תדע לספק בהרחבה אינפורמציה אודות הארגון אשר אינה המובנת מאליה ברשת או באתר החברה. ויכולת לשכנע מועמדים "מחוזרים" לגבי הארגון שלך.

   * שיקוף ספק שישקף לארגון האם הפרופיל המקצועי ש"ברא" אכן קיים בשטח, בשר ודם. במידה והארגון העמיס יתר תכונות וכישורים על הפרופיל המבוקש יסייע לו בבניית הפרופיל המקצועי, מתוך היכרות מעמיקה עם שוק העבודה ושחקניו. לחברות ההשמה מרפסת רחבה והן יודעות מה בנמצא.

   * ציפייה להעברת קו"ח מדוייקים וממוקדים, מקור רענן למועמדים, להגיע גם אל המועמדים הפסיבים שאינם בהכרח במעגל מחפשי העבודה. חברת השמה טובה שומרת עם מועמדיה הטובים על קשר רציף ואישי ויודעת להגיע אליהם בקלות גם כשאינם מחפשים.

* וכמובן ברגע שהחל מועמד להתקדם בתהליך הארגוני, ישנה ציפייה מחברת ההשמה אשר דרכה הגיע המועמד ללוות את התהליך ולסייע לארגון המשקיע משאבי זמן לוודא שיש רצייה הדדית גם מצידם של המועמדים. להרים דגל לארגון במידה ולמועמד מתקדמים תהליכים נוספים ותסייע, אם צריך, בשלב האחרון של המו"מ כדי לגשר על פערים.

לסיכום ספק השמה אשר עונה על דרישות אלו יכול להגיע בקלות אל ליבה של המגייסת בארגון , לשמש אוזן קשבת למגייסת אשר לעיתים קרובות פועלת לבדה במחלקת גיוס/משאבי אנוש. וקשרים אישיים טובים אף פעם לא הזיקו לתהליכי ההשמה 🙂

חברות ההשמה הקטנות, הבוטיקיות, פועלות בדרך זו. הן יודעות לתחזק היטב את מועמדיהן ואת לקוחותיהן בארגונים, הן אישיות יותר בעבודתן, יודעות לרדת לעומקן של מורכבויות בתפקידים, עוקבות אחרי המועמדים שלהן בתהליכים השונים ומשווקות את הארגון נאמנה. עבודתן איכותית ומוקפדת משום שהן חתומות על התהליך והתוצאה במוניטין-שמן המקצועי.

HR MARKET מספקת מקום מפגש בין ארגונים לחברות השמה בוטיקיות. מפגש מגייסים שמכוון כולו לשדרג את יחסי העבודה הלא יעילים שהושרשו בארץ בתרבות ההשמה. להפגיש בין ספקי השמה בוטיקיים ומרעננים לבין ארגונים אשר מחפשים להפיק את המירב בעבודתם עם חברות ההשמה.

בקרוב, פוסט המשך של חברות ההשמה: מה בסה"כ כבר ביקשנו מארגונים:-)

 

Comments

comments

No Comments

Comments Closed