על מאפינס עם דיוויד פינצ' סמנכ"ל מכירות והד הנטר ב Russell & Partners

רשמים משיחתנו עם דיוויד פינצ' סמנכ"ל מכירות והד הנטר בחברת Russell & Partners UK.

על מנת לקבל פרספקטיבה נוספת על תחום ההשמה בארץ בהשוואה למתרחש במקומות אחרים וללמוד מעיניים חיצוניות, ערכנו ראיון עם דיוויד פינצ' סמנכ"ל מכירות והד הנטר בחברת Russell & Partners UK. משרדי החברה ממוקמים במאנצ'סטר ודיוויד מנהל את הדסק הגלובלי בחברה. במסגרת הגלובליות התוודע דיוויד לשוק הישראלי בשנת 2002 ומאז הוא עובד עם בכירי סמנכ"לי מש"א בחברות ישראליות, מנכ"לים ומחובר היטב לקרנות הון סיכון בארץ.

בשיחתנו, רצינו לשמוע התרשמותו כ"זר נוכח" לגבי העבודה בשוק הישראלי בהיבט התרבותי והמקצועי וכן לקבל ממנו רושם כללי כיצד מתנהל תחום ההשמה וההד הנטינג לדרגי ביניים באנגליה. להלן חלק מהדברים עליהם שוחחנו עמו. 

דיוויד מתאר את הישראלים כחדים, מביני עניין, מהירי תגובה, מתלהבים, לויאלים  וכמובן…ישירים ביותר. הוא מספר כי בשנים הראשונות איפיינה מאוד את החברות הישראליות הגישה של "אנחנו יודעים הכי טוב מכולם", אולם עם התבגרות השוק, ככל שיותר חברות ישראליות הפכו גלובליות, יותר עובדים נחשפו לשוק הבינ"ל והמנהלים הישראלים התאימו עצמם לעולם. אם ע"י למידה של הדקויות התרבותיות שהבנתן יכולה לתרום רבות להצלחה עסקית ואם ע"י למידה והטמעת מתודולוגיות עבודה נכונות יותר.

ראסל & פרטנרס עובדים כאמור בעיקר על דרגים בכירים ודרגי בינייים עם התמחות בגיוס בינ"ל, בכל תחומי התעשיה האפשריים. אך מהיכרותו רבת השנים של דיוויד עם תחום ההשמה באנגליה בכלל, שוחחנו איתו באופן מפורט יותר על תהליכי הגיוס של מנהלים בדרג ביניים. מדבריו עולה כי באנגליה תהליכי הגיוס של דרגי הביניים דומים באספקטים רבים למה שקורה בארץ. כאוס ורוויה גדולה. רוב חברות ההשמה עובדות, במדרגים אלו, על בסיס הצלחה בלבד ואין בידול משמעותי בין חברות ההשמה. מכיוון שהגאוגרפיה באנגליה לא מאפשרת לפגוש מועמדים באופן פרונטלי הקשר שנוצר בין חברות ההשמה למועמדים הוא לרוב שטחי ואינו מחוייב ומכיוון שכך הן מתקשות לתווך ולסייע בתהליך ההשמה ומשמשות בעיקר כמקור של  Sourcing ללא ה- Sorting. בישראל להבדיל, מציין דיוויד, הערך המוסף של הקשר האישי והישיר בין ההד הנטרים למועמדים גדול  ולפיכך מסייע לבידול ולמיתוג ההד הנטר כמקור רענן למועמדים פאסיביים. באנגליה מרבית איתורי המועמדים מבוסס על חיפוש בלינקדאין, לכן התחושה היא לחלוטין של הזנק: "למקומות היכון רוץ". חוסר המיקוד הנ"ל הביא ארגונים רבים באנגליה לגייס "מומחה לינקדאין" Inhouse, שיעשה את האיתור האקטיבי מתוך הארגון.

גם בשוק האנגלי מתקשים הארגונים למצוא את המודל הנכון כיצד לאזן את שפע ההיצע הקיים של מקורות הגיוס, לעיתים טובעים בהצפה של מועמדים לא בהכרח רלוונטים ומתקשים ליצור תהליך יעיל וממוקד. מתקשים לדרג ולתעדף את הספקים עימם עובדים. מנגד חברות ההשמה עובדות כנגד השעון במרוץ כדי לתפוס חזקה על מועמדים. במובנים הללו תחושת הlose-lose  זהה לחלוטין למצב בישראל. אולם על אף התחרות רמת האתיקה בין חברות ההשמה לארגונים גבוהה. חברות השמה לא יאתרו מועמדים בקרב ארגונים עמם הן עובדות (ואף חתומות על כך)

מסיבות אלו ונוספות בחרו בראסל & פרטנרס למקד את פעילותם בעיקר מחוץ לאנגליה בתחום הגלובאלי ועובדים במודל עבודה ומתודולוגיות ייחודיות אשר מתאימות בעיקר לדרגים בכירים ולתפקידי מפתח בגיוס לוקאלי-גלובאלי.

Comments

comments

No Comments

Comments Closed