גיוס והשמה, ארבעת הפרופילים של חברות ההשמה ה"בוטיקיות"

המשבר שעבר המשק  בשנת 2009 בעקבות המשבר העולמי השפיע גם על תחום גיוס העובדים ובתוכו גם על ערוץ ההשמה . עד 2009 היו כ 10 חברות השמה גדולות אשר היו הברירה הטבעית והראשונה של ארגונים כשגייסו. החל מ 2009 לערך חל תהליך התפצלות של חברות ההשמה להרבה גורמים קטנים, אישיים, "בוטיקיים". קם דור חדש של חברות השמה שלרוב מבוסס סביב אדם אחד, one man operation. נוכחותו המתעצמת של הLinkedIn מספקת כלי העבודה לאותן חברות קטנות.

מהו הפרופיל של אותן חברות השמה "בוטיק"? מהיכן צמחו? כיצד הן יכולות לתת מענה לארגון כאשר הוא פונה לגייס באמצעות השמה? למה בכלל כדאי לארגון לעבוד איתן ומהי הדרך הנכונה לעבוד איתן?

הפרופיל הראשון המייצג של חברת השמה "בוטיקית" מורכב מנשות השמה (בעיקר נשים אך לא רק:)) אשר יצאו מחברות ההשמה הגדולות עם ניסיון רב בתהליכי השמה, עם ידע מצטבר, לרוב של שנים ועם דרייב פנימי גדול להצליח בזכות עצמן. מדובר לרוב בנשים אשר כיכבו והצליחו בחברות ההשמה הגדולות ורוצות לשכפל את הצלחתן באופן עצמאי, למען ביתן. הן מכירות היטב את תהליך ההשמה, ואת הערך המוסף שלהן בניהול תהליך אישי-מקצועי הן עם הארגון ולא פחות חשוב עם המועמדים. לעבוד איתן זה קל וברור. הן מקצועניות ותורמות לממשק שבין המועמד לארגון.

פרופיל שני הוא של עובדי/דות מחלקות הגיוס בארגונים,  בעיקר נשים אשר חיפשו אופק עצמאי (בקרב הנשים זה קורה בדרך כלל אחרי לידת ילד שני) ומכיוון שלתהליכי גיוס הן מחליקות ב"נעלי בית", תחום ההשמה הוא בחירה נוחה עבורן. יתרונן הבולט הוא בהכרותן וניסיונן בדינמיקה שמתרחשת בתוך מחלקות הגיוס בארגון והבנת צרכי הגיוס הפנים ארגוניים. לרוב הן מתחילות את עצמאותן כשהארגון בו עבדו הוא גם הלקוח (המרוצה) שלהן ומשם הן צומחות לארגונים דומים בעולמות התוכן.

הפרופיל השלישי המאפיין חברות השמה "בוטיקיות" אלו אנשים אשר הגיעו מעולמות תוכן שונים (תפעול, שיווק, מכירות, יחידות טכנולוגיות), אך בהתקבצות של נסיבות שונות "גילו" כי הם צומת חשובה וכי הם יושבים על מאגר מועמדים, חלקם על מאגר אשר מבוקש מאוד בשוק העבודה, בקרב ארגונים. הם למדו את עבודת ההשמה תוך כדי תנועה, ראו כי טוב וכבר מספר שנים טובות הם מצליחים מאוד. יתרונם הבולט הוא היכרותם הורטיקלית והמעמיקה בעולמות התוכן שלהם. הם מכירים ויודעים לדרג את המועמדים בתחום התמחותם.

הפרופיל הרביעי  הוא של אשפי ואשפיות לינקדאין ורשתות חברתיות אשר בכל תחום ועולם תוכן אליו ידרשו הן יהפכו את הרשת ויגיעו אל ה"פינות החשוכות" והנסתרות כדי למצוא את המועמד המיועד. הלינקדאין והרשת הם ביתם השני והם יודעים להפיק מהם זהב (או כסף במקרה הנ"ל :)). יתרונם הבולט הוא בתפקידים אשר ניתנים להם באופן בלעדי, סיטואציה כזו מאפשרת להם לפעול באופן מעמיק ויסודי.

ניתן לומר כי אלו ארבעת סוגי הפרופילים העיקריים המאפיינים את זהותן של חברות ההשמה הבוטיקיות אשר החלו להתפתח בחמש השנים האחרונות. חלקן גדלו מעט, אך רובן אינן כוללות יותר מ2-3 אנשי השמה.

יתרונותיהם של חברות ההשמה הבוטיקיות רבים: הן בעלות נטוורקינג רחב ומתוחזק ולכן מאגר המועמדים שלהן עדכני ומגובה בקשרים אישיים איתם. הן אחראיות על כל תהליך ההשמה בשלמותו משלב האיתור, מיון וליווי המועמד בכל השלבים וסיוע לארגון בשיווק המשרה מולו, אופי עבודתן איכותי במהותו ולא כמותי והן בעלות מוטיבציה גבוהה להצלחה. כמו כן הן שואפות להיכרות טובה עם הארגון והיחידות העיסקיות כדי להתאים באופן מייטבי את פרופיל המועמדים שהן שולחות, בהיבטים הנוספים על הדרישות המוגדרות של התפקיד כמו: פרופיל אישיותי, הסתכלות על שלבים מתאימים במסלול הקריירה של המועמד ועוד. כל זאת כדי להגיע להשמה מוצלחת שעליה הן חתומות במוניטין שלהן.

הפלטפורמה החדשה של HRMARKET מספקת לארגונים מקום מפגש עם מגוון איכותי ומקצועי של חברות השמה בוטיקיות אשר אושרו לפלטפורמה. תחת הסכם אחד הארגון מקבל כלי מרכזי לניהול חכם של חברות ההשמה הבוטיקיות. הפלטפורמה מציעה "ברזים" חכמים לשליטה ובקרה בתהליכי העבודה עם ספקי ההשמה. "ברזים" אשר מאפשרים לארגון להגיע להשמה מוצלחת בפרק זמן קצר יותר.

Comments

comments

No Comments

Comments Closed