Singular – סיפור הצלחה בגיוס
על החברה
Singluar היא סטארטאפ ישראלי שפיתח פלטפורמת אנליטיקס האוספת מידע ממגוון כלי שיווק דיגיטליים ומרכזת את המידע במערכת אחת. החברה השלימה ב-2016 סבב גיוס בסך 15 מיליון דולר ומרחיבה את פעילותה הגלובלית באמצעות גיוס עובדים למשרדיה בתל אביב, סן פרנסיסקו אירופה והמזרח.
האתגר
רונית עילם, מנהלת הגיוס ב-Singular מספרת כי הגיוס הנוכחי היה מאתגר במיוחד. החברה חיפשה מועמד מוצר למשרדיה בישראל, ראתה מספר רב של מועמדים אך לא הייתה מוכנה להתפשר על הרקע והיכולות המקצועיות בשלוב עם רמה אישיותית גבוהה. החברה חיפשה מנהל מוצר עם רקע וידע טכנולוגי מעמיק, מאחר והתפקיד דורש עבודה צמודה ברמה הטכנית עם צוות ה-R&D. אתגר נוסף באיוש התפקיד היה העובדה שהמנהל המקצועי נמצא בחו"ל ואילו מנהל המוצר עתיד לשבת במשרדים שבארץ.
על התהליך
החברה התחילה תהליך גיוס עם מועמד שגר עדיין בארצות הברית, אך תכנן לעבור ארצה בתוך חודשיים. תהליך הגיוס ארך 3 חודשים וכלל כ-6 ראיונות, כולל מפגש עם מנהלים בחו"ל וגם בארץ.
רונית מספרת שהתהליך היה ארוך יחסית, מאחר והחברה רואה חשיבות בתהליך קפדני ובתיאום ציפיות מדויק.במסגרת התהליך, נפגש המועמד עם כל בעלי התפקידים הרלוונטיים – מראיון טלפוני עם המגייסת, דרך פגישה עם דיקרטור המוצר בסן פרנסיסקו, פגישה עם UX/UI Design Manager, עם מנהל הפיתוח, מנהלת משאבי אנוש ועם המנכ"ל. כאשר המועמד כבר היה בארץ, נוסף לתהליך גם ביקור במשרדי החברה בתל אביב.
מה תרם להצלחת התהליך?
שוחחנו גם עם ניר, ההד הנטר שליווה את המועמד. ניר מספר כי מבחינתו, עיקר המאמצים היו לשמר את המועמד בתהליך, מתוך הבנה שהוא נמצא בתקופת מעבר בין ארצות. לדבריו, התהליך היה מוצלח בעיקר לאור העובדה שהחברה התאימה את אורך התהליך למועמד ואפילו התאימה במקצת את הגדרת התפקיד בעקבות בקשתו של המועמד.
המועמד למד להכיר את החברה ואת התרבות הארגונית מקרוב, תודות לתהליך גיוס ארוך יחסית, אשר היה יתרון מבחינת המועמד, שלא נדרש לקבל החלטה מהירה בתקופה רגישה מבחינתו. בנוסף, החברה יצרה דיאלוג עם המועמד כבר מהשלב הראשון של הראיון עם HR ונוצרה שיחה של ממש. זאת לעומת חברות אחרות, בהן הראיון הראשון היה טלפוני וכלל רק שאלות חד כיווניות.
לדעתה של רונית, העובדה כי החברה דאגה לעדכן את המועמד לגבי השלבים הבאים בתהליך ושמרה איתו על קשר רציף לאורך כל הדרך,תוך התאמת ציפיות, תרמה להצלחת התהליך. בנוסף, החברה דאגה לשתף את המועמד ברשמים שלה מן התהליך, כמו גם לקבל פידבקים מהמועמד עצמו.
חלק ניכר מהשיחות עם המועמד עסקו בפירוט תכולת התפקיד – כיצד הוא רואה את התפקיד, כיצד החברה רואה את התפקיד. לכל אורך הדרך הסתייעה החברה בניר ההד הנטר, כדי לשמר את המועמד בתהליך. לתחושתה של רונית, התקשורת הפתוחה הזו איפשרה תהליך יסודי של תיאום ציפיות ותחושת שותפות בדרך.
למה בחר המועמד דווקא ב–Singular?
המועמד התראיין ל-5 חברות גדולות נוספות במקביל, אך לבסוף בחר דווקא ב-Singular מכמה סיבות – חוויית מועמד אישית שהתחילה כבר מהראיון הראשון, כימיה עם המראיינים ותחושה של התאמה ל-DNA הארגוני, מוצר רציני עם פוטנציאל להצלחה, תחושה שהחברה באמת מעוניינת בו ולבסוף, מאפייני תפקיד של מנהל מוצר הדומים לאלה הנהוגים בארצות הברית (למשל, מנהל מוצר ממשיך לעבוד על מוצר קיים).
No Comments