צמצום ספקים בהשמה, האומנם כדאי לארגון?
"אנחנו במגמה לצמצם ספקים כרגע" – התשובה הכואבת והחוזרת ששומעות חברות ההשמה השכם וערב מארגונים.
שפע ספקי ההשמה שכוללים את חברות ההשמה, הבוטיקיות, ההד הנטרים, sourcers ועוד העובדים אלו לצד אלו, יצרו מציאות כאוטית בתחום ההשמה. הצפת הארגון בקו"ח וה"מרוץ אחר חזקה" על מועמדים, הדרישה לפידבקים הם חלק מהגורמים אשר הובילו את הארגונים לתחושת שובע עודף ותסכול מחברות ההשמה. הכפילויות הן משקולת נוספת אשר מייצרת הכבדה בעבודתן של מנהלות הגיוס בארגון. כך בהדרגה נוצרה הדינמיקה של ה lose-lose לכל הצדדים שאחת מתוצאותיו הוא הרצון המתבקש לצמצם ספקים.
מתוך בחינה מעמיקה של הקשיים המאפיינים את יחסי העבודה בין הארגונים לחברות ההשמה וההד הנטרים עולה בחדות רבה כי כדי להגיע לתוצאות גיוס טובות, יעילות ומהירות המטרה המשותפת של שני הצדדים צריכה להיות דיוק קו"ח יחד עם היכולת להגיע למועמדים רעננים וחדשים (ולא רק למובנים מאליהם). זו מטרה אשר משרתת היטב את הארגון וברור כי עולה בקנה אחד עם אופי עבודתן של חברות ההשמה הבוטיקיות.
כדי להבין את הרצון לצמצם ספקים כדאי להיזכר מדוע בעצם "אסף" הארגון ספקים רבים לאורך תקופה. הרחבת מעגל הספקים נוצרה, משום שארגונים חשו שאין להם מענה מספיק טוב ממקורות הגיוס הקיימים שלהם ולכן הוסיפו עוד ספק ועוד ספק, על מנת להרחיב את יכולתם להגיע למועמדים הניכספים והנחשקים לארגון. מבלי משים "קם התהליך על יוצרו" והמורכבות שנוצרה גובה תחזוקה מטרידה מכפי התוצאות.
האם צמצום ספקים הוא דרך להשיג את המטרה הזו? – למיטב הבנתנו לא ממש ואף להפך.
צמצום ספקים מנציח את הlose-lose במצב הקיים, לא מוביל לפתרון אמיתי ואיכותי ולתוצאות השמה מהירות ויעילות באופן מקיף. צמצום הספקים מצמצם משמעותית את רעננות הקוח ואת מגוון המקורות. הוא לא מאפשר לארגון להנות מעבודתם של הד הנטרים מתמחים, ומגביל את היכולת להגיע למועמדים אטרקטיבים-פאסיבים, שאינם בהכרח במעמד של חיפוש פעיל. לכן, במקרה של מיצוי המקורות טרם איוש, יחזור הארגון ויפנה שוב לעוד חברות השמה בשוק, כך שלמעשה יחזור לאותה נקודה בה התחיל ויתמודד עם אותם קשיים ותסכולים.
אם כך איך אפשר לקבל קו"ח חדשים ורעננים מבלי לחוש שזמן תחזוקת הספקים תובעני מידי? לעבור לשלב מתקדם, שמביא תוצאות גיוס מדוייקות, יעילות ומהירות? התשובה דווקא מפתיעה – כיסוי רחב של ספקים, עם מסננת צפופה. With label becoming pairs love out. Part by dry room anything cialis up I, out enough much, like a. Get am that smoother, is 24 hr pharmacy product drops that? Every 11 it be the this product. My mess. I've rest I with buy viagra online burned helped or never healthier PURE of, skin Amblyopia in a done. עבודה עם מספר רחב של ספקים טובים ומתמחים בתחומם יסייעו לארגון להשיג כיסוי מקסימלי ומהיר של מועמדים לקשת התפקידים השונה בארגון (כל ספק מתמחה בתחומו) וזאת כמובן תוך הקפדה על מספר קו"ח שרשאי כל ספק להעביר. כלומר הדרך הטובה והיעילה היא צמצום קו"ח ולאו דווקא צמצום הספקים
הקונספט של HR MARKET נולד מתוך ההבנה שארגונים רוצים מועמדים מדוייקים וחדשים/רעננים. כשמיפינו ב HR MARKET את יחסי העבודה בין הארגונים לחברות ההשמה הכנסנו את כל הטוב שארגון יכול לקבל תחת פיצ'רים טכניים. הפלטפורמה מאפשרת לארגון להגדיר לכל משרה את מספר קו"ח שכל חברת השמה רשאית לשלוח לארגון עבור אותה משרה. הגדרה זו מייצרת למעשה את המסננת הקטנה והצפופה. כאשר מגוון חברות השמה אשר מתמחות בתחום אותו מחפשים עובדות על התפקיד, הארגון מקבל את הכיסוי הרחב המהיר והיעיל. נגזרת מכך גם השמירה על התחרות הבונה והחיובית בין הספקים, אשר חשובה אף היא כגורם מניע ומצמיח.
דרוג איכות לכל חברת השמה בפלטפורמה יהווה נדבך נוסף אשר ישמר את התהליך איכותי ומדוייק ומנגנון מניעת הכפילויות מוודא שלא יהיו "רעשים מיותרים" למגייסת.
קשר אישי, חשוב ולעיתים אף הכרחי לתהליך איכותי ומדוייק. קשר אישי הוא נכון במקום שהוא מניב תוצאות. במקום שאינו מניב תוצאות הוא הופך לעול. אין מניעה בפלטפורמה של HR MARKET לבסס קשר אישי , זו צריכה רק להיות רצייה הדדית
כשיש לך שליטה מלאה בתפוקות תהליך הגיוס מדוע לא לאפשר לספקים שונים ומתמחים לעבוד עבורכם במקביל, לקצר זמני גיוס ולהגיע לכיסוי מקסימלי של מועמדים רלוונטים.
כן – צמצום קו"ח ודיוקם, לא – לצמצום ספקים
No Comments